2009. szeptember 25., péntek

A félév vége

Véget ért az első félév az iskolában. Hat évfolyamból hármat tanítottam és azon belül tizennyolc osztályt. Minden osztályt heti egy órában. Az évfolyamok: M1, M4 és M5. M=matayom, jelentése: évfolyam. Az M1-ben teljes osztályt tanítottam, ami általában 50 tanuló egy teremben, az M4 és M5 évfolyamokban pedig félcsoportokat taníthattam, mert azokat bontották. Az M4 és M5 osztályok másik fele egy másik külföldi tanárhoz került. A legnagyobb követelmény az M4-es évfolyamban volt, mert ott 100-as skálán kellett pontoznom a diákokat a különböző tesztek és felmérések szerint. (Például olvasás teszt. Sok volt a tipikus hiba, de az egyik legjellemzőbb talán ez volt: a szövegben az egyik szereplőt Michael-nek hívták. Érthetetlen okokból "Misel"-nek olvasták legtöbben. Persze vannak, akik itt tanulnak franciául is, de a többség nem, és mégis "Misel". Ekkor gondolkodtam hogyan lehetne berögzíteni nekik a helyes kiejtést... Egyszerű. Mondtam nekik, hogy gondoljanak Michael Jacksonra. Azt talán sose mondják "Misel"-nek. Be is gyakoroltuk. Felírtam a táblára két nevet: Michael Jackson és Michel Platini. Így gyakoroltuk a különbséget az angol és a francia kiejtés között. Amikor már jól ment, folytattuk a tesztet. A dolog működött. Sőt! Volt hogy át is estek a ló túloldalára. Néhány diák, már egy sima "Michael"-t is Michael Jacksonnak olvasott ki.:-)) ...A tanulók a tesztek alapján megkapják a végső osztályzatot, ami itt o-tól 4-ig van felosztva. Vagyis itt az 1-es az átment, a 0 a bukás, a 4-es pedig kiváló. A másik két évfolyamban (M1 és M5) elég volt 20 ponton belül osztályoznom, mert a többi 80-at az egyes osztályok thai angol tanárai adhatták meg. Végülis mindenki átment. Voltak gyengébb osztályok, közepes osztályok és voltak kiválóak, ahol a tanulók akár maximum pontszámot is tudtak szerezni a teszteken.
A legjobban sikerült óra talán a félév vége felé volt, amikor a kisebb létszámú osztályoknak egy éttermi jelenetet kellett eljátszaniuk betanított szöveg alapján. Persze attól függően, hogy mit rendeltek a vendégek, improvizatív is volt a jelenet. Az ügyesebb osztályok még a rossz étel utáni reklamálást is elsajátíthatták. Igazából ez az egész játék az éttermi témában megszerzett tudás használata és bemutatása volt. Ekkor át lett rendezve a terem és a pincérnők által asztalra pakolt ételek pedig mindenféle ott talált tárgyak voltak. Ezt élvezték nagyon, meg, hogy úgy szólíthatják egymást, hogy "Madame".
Ha már a jót kiemeltem, mondok egy negatívat is. Az egyik baklövésem az volt, amikor fölemeltem egy széket a fejem fölé, de nem vettem észre hogy fölöttem lóg egy nagy ventillátor. Így történt, hogy a szék lábát elkapta a propeller, ami aztán ferdén himbálózva forgott tovább fenyegetve a közelében ülő tanulókat. Erre a környéken mindenki sikongatva felugrott és menekült...
A félév során rengeteg produkció, fellépés, ünnepség került bemutatásra az iskola terén a színpadon. Szinte felsorolni is lehetetlen az eseményeket, de itt most berakok néhány fényképet az egyik legszebb előadásról, egy tradícionális thai táncról: (Ezeket a fényképeket nem én csináltam, mert én videót akartam a táncról, de sajnos épp akkor merült le az elem a gépemben.)

1 megjegyzés:

  1. Ha valaki MJ-t használja fel tanításra, ne csodálkozzon, ha jövő generációja degenerált lesz, és azon se, ha a vizsgajegyek elég gyengék lesznek. Miért pont az a hófehér nő jutott eszedbe Michael hallatán. Más Michaelt nem ismersz? Michael Keaton, George Michael, Michael Jordan, magyarán olyan nevek, akik valakik is voltak...:)))Akikre büszkék lehetünk, akik számítanak.
    Ja, még valami, a parkos képekről, nem a póló a legnagyobb gáz, hanem az, hogy ezért képes voltál pénzt kiadni...:))

    VálaszTörlés