2009. július 29., szerda

"Duma" az angol órákon - Hideghéti Tamás segítségével

A munkám során először próbáltam ki az iskola projektorát. Az egyik héten 3 nap szünet volt, így néhány osztály előrébb állt az anyaggal a vizsgák előtti héten. Ezért gondoltam, hogy a vizsga előtti napokra valami mást fogok kitalálni nekik. Ötletnek az egyik kedvenc filmemet választottam, a Duma címűt. Az elképzelésem az volt, hogy a filmből kivett képek segítségével elmesélem Xan, a fiú és Duma, a gepárd történetét. A technika ördöge azonban megtréfált, így kezdtem kifutni az időből. Szerencsére kedves jóbarátom, az informatikus Hideghéti Tamás éppen online volt és segítően próbált kihúzni a pácból. (Őt egyébként a dabasi rádió hallgatói Mozis Tamás néven ismerhetik. ) HT segítségével sikerült letöltenem a film bemutatóját jó minőségben, valamint angol feliratot tenni a film alá. Igaz, csak utóbbit használtam végül, de az kulcsfontosságú volt. A történet meséléséhez szükséges képek kivágására nem maradt idő. Így végül az eredeti filmet vetítettem le a gyerekeknek az angol felirattal. Persze csak az elejét. A néhány kivágott képet pedig a film bemutatása előtt remekül tudtam használni az ismeretlen szavak tanításához. Helyenként megállítottam a filmet, hogy megbeszéljük az eddig történteket vagy hogy megkérdezzem tőlük, hogy szerintük mi fog történni ezután. Néhány tanulónak még jegyet is tudtam adni a jó felszólalására. Az órák nagyon jól sikerültek. A Duma jó választásnak bizonyult. A gyerekek sok érdekességet tanultak a mozi segítségével és mindemellett szórakoztató is volt. Az óra után többen megkerestek, hogy másoljam le nekik a filmet. Öröm volt nézni, hogy egy ilyen filmre mennyire lelkesedtek a thai gimnazista lányok. A mai nyugati világban talán más reakció lett volna és más mozit is kellett volna választani.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése