2009. november 2., hétfő

A nagy utazás 1. napja - Nacho érkezése

Tegnap véget ért a nagy út, melynek során Nachóval bejártuk három délkelet-ázsiai ország fontosabb helyeit. Gyönyörű látnivalók, tájak, érdekes emberek, furcsaságok és különlegességek kavalkádja fogadott minket barangolásunk közben. Több száz fénykép és megannyi kis videó készült az út során. Az egész utazásról hagyományos jegyzeteket készítettem, így mostantól kezdve majd napról napra lehet követni az ott történt eseményeket. Emellett azért a jelen történéseiről is lesznek beszámolók.

Ez a kaland Nacho érkezésével kezdődött. November 2-án péntek délután már szabad voltam, aznap véget ért a félév az iskolában. Tökéletes időzítés. Az utolsó email szerint este 6-ra beszéltük meg a találkozót. A helyszín a Victory Monument, azon belül az pedig egy olyan pont, amit a világ mai állása szerint a legegyszerűbb megjegyezni és megtalálni szinte mindenütt: McDonalds. Az emlékmű körül egy nagy köralakú felüljáró van, ahol a gyalogosok közlekedhetnek. Este 5 és 6 óra között már nagy tömeg volt arrafelé. Szép lassan csordogáltak az emberek, miközben sodródtam velük a McDonalds felé. Aztán egyszer csak stop. Megállt a tömeg a felüljárón. Gondolkoztam, hogy mi történhetett, mert késésben voltam. Azt hittem dugó van a sok ember miatt, de tévedtem. Ránéztem az órámra és láttam, hogy 6 óra volt. Ekkor már kicsit nevettem magamban, hogy ez hihetetlen. Valahol már megint megszólalt a himnusz.

Így néz ki a Victory Monument. Egy kaotikus hely. A fotó nem a legjobb, de valahogy így kell elképzelni a felüljáróról fényképezve:

Jó volt újra találkozni és már biztosra venni, hogy a 2008-as nagy utazás után ismét egy nagy és felejthetetlen élmény előtt állunk.

In és Nacho találkozása érdekes volt, mert elfelejtettem mondani Nacho-nak, hogy a két puszi az Thaiföldön nem szokványos. Így a bemutatkozáskor Nacho két puszival "rontott" In-re, miközben In wai és sawat dee ka-val próbálkozott. Mindez egyszerre.:-) A kettőből egy hihetetlenül ügyetlen szituáció képződött és mindeketten meg voltak lepődve a másik köszöntésén, hogy ez most mi volt:-)... (A wai Thaiföldön a köszöntés módja, amikor az arc előtt összezárt tenyérrel és kis meghajlással köszöntik egymást és azt mondják: szává dí ká vagy szává dí kráp. Előbbit a nők mondják, utóbbit a férfiak.)
Amikor Nacho megpillantotta a szobánkat, az se volt semmi. Bár előzőleg figyelmeztettem, hogy nincs ágy és a wc is másmilyen, meg az egész hely kicsi és nem európaiknak van kitalálva. Az arcán ott volt a reakció. Majd a kedvenc szófordulatával élt: "Incredible experience!" ("Hihetetlen élmény!")
Az egyik helyi kis étteremben vacsoráztunk. Az étel nem volt fűszeres, hogy Nachónak is kedvezzünk, a levest viszont itt egy nagy közös tányérban adják. Thaiföldön az emberek szeretik megosztani egymással az ételt. Nem csak párok, hanem a család, barátok is együtt. Nacho végül nem kóstolt bele a levesbe, de hogy miért, az nem derült ki. Az első közös fotó viszont ennél a vacsoránál készült:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése