2009. november 9., hétfő

A nagy utazás 6. és 7. napja - Sukothai

Október 7-én a 8.45-ös busszal indultunk Sukothai-ba. 6 órás buszút, amiért fejenként 255baht-ot fizettünk. Megérkezésünkkor szerencsésen találtunk meg egy remek szállást, ami valójában egy resort volt, de J&J Guest House néven "futott". A szobánkért összesen 300baht-ot fizettünk, ami nevetségesen olcsó a szolgáltatáshoz képest. Nem a luxust kerestük, de végül azt találtuk meg. Íme három kép a resort-ról.
Ez egy kiváló nyaralóhely bungalók közötti kis utcákkal: Egzotikus növényekkel:És medencével:
Az itteni étel bár thainak volt "álcázva", de európai szájízhez volt beállítva. Ez Nachónak kedvezett igazán. Az éjszakai életnek nekivágtunk, de nem sok érdekesség volt a városban. Egy kicsit koszos főút, ami mentén piac, céllövölde, meg kosztümös lányok tánca fogadott bennünket. Ezenkívül ladyboy-ok is keringtek a környéken. Végül aztán beszélgetéssel telt az este nagy része. Itt elhangzott egy mondat Nachótól, amit tanulságként lejegyeztem:-) "Travelling is very good. It brings the cultures closer to each other. If the cultures understood each other more, there would be less problems in the world." - "Az utazás nagyon jó. Közelebb hozza egymáshoz a kultúrákat. Ha a kultúrák jobban megértenék egymást, akkor kevesebb probléma lenne a világban."

Sukothai szintén egy régi thai főváros. Valamikor a XIII. századtól a Sukothai Királyság volt az első thai birodalom. Ezt váltotta fel Ayutthaya. A történészek szerint Sukothai volt a thai kultúra kezdete.

Egy különleges, fából készült busszal mentünk a történelmi park helyszínére:Ismét biciklivel fedeztük fel a környéket:
A bejárat előtti gyümölcsárusok:
Ezt a parkot ugyanúgy, mint Ayutthayában, Wat Maha That-nak nevezték el. Érdekes egybeesés. Utána kellene nézni, hogy mit jelent ez a név pontosan. A "wat" szó templomot/kolostort jelent, annyi biztos. Ezen a helyen már legálisan tartózkodtunk, volt jegyünk, amiért 110baht-ot fizettünk. Ebbe minden benne volt. Ez az óváros egy elszigetelt park, ahol Ayutthayával szemben nincsenek helyi lakosok, autók, motorok... Csak maga a park és a templomok. Sokan ezért szeretik ezt a helyet jobban. Íme néhány itt készült fotó:

Buddha tisztelésekor sok esetben aranyszínű papírokat ragasztanak a szobrok különböző részeire. Ennél a szobornál érdekes módon mindenki a körmére ragasztotta az "aranyat":
A következő három csodálatos képért Nachónak jár az elismerés:Akárcsak ezért a szép videóért:

Délután 3-kor már indultunk is tovább Chiang Mai-ba. Ez egy újabb 6 órás buszút, 210baht. Itt Paradorn - aki közben a szüleivel repülővel jutott vissza Chiang Mai-ba - szállásolt el bennünket az apartmanjában. Este meghívtam a barátaimat vacsorára. Itt készült ez a fotó:

Vacsora után a folyóparton beszélgettünk a thai lányokról, majd az apartmanban Paradorn avatott be bennünket abba a történetbe, hogy hogyan lett a régi sovány énjéből jelenlegi izomkolosszus.